Metsloomad talvel
4-5 aastased
Meetod: kõnelemine, kuulamine, vaatlemine, praktiline tegevus
Sisu: metsloomade tegevus talvel, talveuni
Vahendid: talvise metsa makett, väikesed mänguloomad (hunt, rebane, karu, jänes, siil, uss) vastavalt laste arvule, lauaarvuti, kaks sülearvutit.
Töö käik:
- Lapsed istuvad ringis. Õpetaja loeb kirjanduspala.
- Õpetaja arutleb koos lastega
* millega tegelesid kirjanduspalas hunt, rebane ja jänes; (otsisid toitu)
* millest toituvad kirjanduspalas nimetatud loomad hunt, jänes, rebane, karu;
* miks karu talvel magab;
* kes veel talvel magavad? (rästik, siil)
Õpetaja näitab lastele loomi. Õpetajal on kujundatud maketile talvine maastik ja selle kõrval kotike väikeste metsloomadega. Üksteise järel võtavad lapsed kotikesest looma ja asetavad selle maketile vastavalt looma talvisele tegevusele - kas metsa alla jooksma või sobivasse kohta magama.
- Tähelepanumäng „Vigurjutt“. Loo tegelasteks on loomad, kellest eelpool räägiti. Õpetaja jutustab omaloomingulise jutu. „Jalutasin ilusal talvepäeval metsas. Põõsa taga istus jänes. Mööda teed vudis siil… „ Laste ülesandeks on viga märgata ja parandada.Viga oligi see, et „Siili ei ole võimalik talvel metsas jooksmas näha, sest ta teeb talveuinakut.“
Analüüs:
Aitasin õpetajat vajalike vahendite leidmisel, muretsesin lisaks lauaarvutile ka sülearvutid ning koostasin lihtsa mängu learninapps-is. Lapsed said suurepäraselt hakkama. Hiirega loomade lohistamise õigesse kasti said lapse päris ruttu selgeks, kuna alguses vajutasid lapsed lihtsalt looma pildile siis läks pilt hoopis suureks ja mõni laps ehmatas, et mis nüüd juhtus. Aga juhenamisel said kõik kenasti hakkama. Lasteaias ei kasutata üldse IKT põhiseid õppemänge, seega ei olnud õpetaja eriti vaimustuses, sellest et tuua tegevusse ka IKT vahend. Kuid tegevuse lõpuks oli ta rahul.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar