Minu tegevus:
Saabuvad jõulud
Vanuserühm: 4 - 5 aastasedValdkond: keel ja kõne, muusika, matemaatika
Eesmärk: * Laps teab jõulupühadega seotud mõisteid: jõuluvana, päkapikk, kingitused;
* Laps tunneb kuuske, teab, et kuusk kasvab metsas ja jõuludeks tuuakse tuppa.
* Laps oskab rühmitada esemeid vastavalt värvile.
* Laps oskab lohistada hiire abil esemed õigetesse kastidesse.
Sisu: rahulik jõulueelne tund jõulude sümbolite meenutamiseks
Vahendid: päkapiku kostüüm, jõuludega seotud pildid, raamat, IKT- vahend ja mäng värvuste tundmine.
Tegevus:
1. Õpetaja on ennast päkapikuks riietanud. Lapsed istuvad ringis. Õpetaja küsib, keda ta täna kujutab. Mille järgi tunnevad lapsed ära päkapiku? (punane müts, habe, punane jakk).
Õpetaja räägib, et päkapikud aitavad looduses metsloomi ja jõulude ajal toovad headele lastele kingitusi.
2. Päkapikk loeb raamatust lastele väikese jutukese jõuluvanast ja jõulukommetest. Koos vesteldakse ja vaadatakse pilte (kingitused, jõulukuusk).
3. Päkapikul on väike kuuseke ja ehted ja ta palub, et lapsed koos temaga selle ära ehiks.
4. Seejärel üheskoos ringis liikudes lauldakse kuusekese laulu.
5. Päkapikk tänab lapsi ja soovib neile kauneid pühi.
6. Lapsed liiguvad arvuti taha ja mängivad värvide mängu, lohistades erinevat värvi esemet õigetesse kastidesse.
http://www.sheppardsoftware.com/preschool/colors/colorgame.htm
Analüüs:
Lapsed olid väga aktiivsed ja osalesid meeleldi tegevustes. Mänguks arvuti taga oli meil kasutusel õnneks kolm arvutit (üks lauaarvuti ja kaks sülearvutit). Lapsi ei olnud rühmas küll väga palju, kuid ikkagi see ootamine arvuti taha oli neile väga keeruline. Õnneks oli õpetaja ka välja otsinud igaks juhuks päkapiku pildi ja tuligi minna seda vahepeal paljundama. Nüüd need lapsed kes ei saanud kohe arvuti taha värvisid nii kaua päkapikku. Mõnel lapsel kulus mängu peale rohkem aega, sest päris kõik ei saanud kohe aru kuidas see hiirega lohistamine käib, aga natuke aega harjutatud hakkas asi juba sujuma ja kõik õnnestus.
Õppetegevus IKT vahendigaKogu tegevusega võib rahule jääda, aga järgmiseks korraks tuleb koheselt nendele lastele kes ei pääse arvuti taha midagi muud välja mõelda.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar